top of page

de perfecte bruiloft

Het plannen van een bruiloft kan overweldigend zijn! Waar moet je beginnen als je eindelijk die prachtige verlovingsring om je vinger hebt zitten? Wanneer moet je welke stappen van de trouwplanning echt afgerond hebben? Wij helpen je graag met ons stappenplan!

1.

CHECKLIST

STAPPENPLAN

MOODBOARD

?

?

?

12 maanden

checklist

Wanneer moet je welke stappen van de trouwplanning echt afgerond hebben? Deze checklist helpt jou daarbij! Van het moment dat je die verlovingsring om je vinger hebt tot de mooiste dag van jullie leven!

12 maanden  

       Planning: waar te beginnen? Schakel ons in als weddingplanner!

       Hoe: burgerlijk huwelijk of kerkelijke ceremonie?

       Datum: kies een trouwdatum: houdt rekening met feestdagen en vakantieperiodes

       Budget: wat willen jullie maximaal uitgeven? 

       Locatie: houdt rekening met een slecht-weer alternatief en met min/max aantal gasten

       Thema: wat is het thema van de bruiloft en gasten (dresscode?)

       Moodboard: maak een inspiratiebord (magazines / Pinterest)

       Ceremoniemeester: wie vraag je als ceremoniemeester? 

       Getuigen: wie vraag je als getuigen?

       Verlovingsfeest: vier je verloving! Let op: de gasten die je hier uitnodigd, hoor je ook op je bruiloft uit te nodigen

​

Concepting.

 

Ieder concept begint met een goed gesprek aan tafel. Bij de kick-off achterhalen wij waar je voor staat en wat je wilt uitstralen. Wat voor een cultuur heeft jouw bedrijf? Welke merkwaarden? Wij willen jouw merk tot in de core leren kennen. En daarvoor hebben we alleen een goede briefing nodig. Des te beter het concept. Daarvoor denken we waar nodig buiten de gebaande paden, met lef. Maar altijd met gezond verstand en creativiteit. Van ‘scratch on’, maar ook vanuit bestaande kaders. Wij brengen de waarom in kaart. De doelstelling is dé start van de organisatie van ieder evenement.

 

Na de kennismaking vertalen wij dit naar een event. Een creatief concept die perfect aansluit bij jouw doelstelling, doelgroep, budget en het gewenste resultaat. Dit houden wij namelijk scherp in het vizier. Wij houden ervan om over grenzen te gaan. Om het onderste uit de kan te halen. Hoe groter de uitdaging, des te leuker we het vinden. Tenslotte presenteren we het concept. Natuurlijk vertalen we het concept graag door naar een daadwerkelijke productie. Om jouw merk nog sterker te maken. Wij staan klaar om jou te inspireren. Stapsgewijs, van analyse naar visualisatie.

Coco Events | Freelance eventmanager Ude

Communicatie

 

Een event is vaak één van de ijkpunten van het jaar. Daar hoort een vertaalslag bij. Communicatie voor jouw event maakt het verschil. Maar hoe breng je jouw event effectief onder de aandacht? Welke middelen zet je in om een specifiek product, een speciale dag, een innovatieve dienst of een weergaloze actie aan de man te brengen? Die bepalen wij graag samen met jou. Wij inspireren graag mensen voor, tijdens en na jouw event.​

​

Events brengen mensen in beweging. Maar we leven nu ook in een tijdperk van een enorme overkill van informatie. Daarom is een mix van strategie en creativiteit hard nodig om jouw doelgroep in beweging te zetten, te enthousiasmeren en te overtuigen. Met een sterk event verander je jouw concept in een eigen identiteit. Direct tastbaar en voelbaar voor alle betrokkenen. Wij zorgen voor herkenning. Voor de gewenste associaties en emoties. Maar vuren niet direct alles tegelijk af. In een oceaan van informatie raakt de bezoeker de weg kwijt. Het gaat om de highlights. Die wij liever niet bedenken in middelen maar in een gerichte oplossing die elke keer weer anders is. Een levend document creëren. Een campagne, een knallend feest, maar ook soms iets totaal anders. Dit maakt ons werk nu juist zo ongelofelijk leuk. 

​

Na de eerst verkenning en een aantal brainstormsessies zijn wij in staat te bepalen welke communicatie benodigd is om jouw event goed te kunnen laten functioneren en enthousiasmeren. Uiteenlopend van concepting, visualisatie, event- en webdesign, content creatie, social media, campagnes tot overige branding-items. Was het een aantal jaar geleden nog vooral een hashtag vaststellen, live reporten en Facebook inzetten. Nu gaan we steeds meer naar een complete ervaring toe. En wij denken graag mee over de wisselwerking tussen al deze verschillende elementen om fantastische belevenissen te kunnen creëren. En.. het stopt niet als de muziek uitgaat. Een give away, bedank e-mail, YouTube-playlist of een foto- en/of videoreportage. Een mooie manier om iets blijvends te creëren. 

selective-focus-photography-of-flower-on

Coördinatie

 

Het organiseren van een event is vaak hectisch. Een keiharde deadline, er moet ontzettend veel geregeld worden, iedereen wil iets van elkaar en onverwachte gebeurtenissen kunnen een grote impact hebben. Maar vergeet vooral de tijd niet, die velen niet hebben om het zelf te organiseren. No worries. Wij hebben die tijd! En een mooie bijkomstigheid, je maakt meteen gebruik van onze creativiteit en knowhow. Met een transparante en kostenefficiënte werkwijze. En een always-on mentaliteit. 

 

In overleg met jou zorgen wij ervoor dat jouw event tot in de puntjes verzorgd is. Van A tot Z. Van inspirerende bedrijfsevenementen, personeelsfeesten, jubilea, bruiloften tot aan privé feestjes. Een echte organisator weet hier raad mee.

 

Denk daarbij aan een eventlocatie, welke voor een groot deel de uitstraling en sfeer bepaalt. Of een (beperkt) budget. Ook een partycateraar kies je niet lukraak, want ook op events gaat liefde door de maag. Entertainment, stijlvolle achtergrondmuziek, decoratie, eyecatchers, draaiboek, techniek, productie, inschakelen van leveranciers en ga zo maar door. Het gaat om de totale sfeerbeleving. Een zoektocht voor jou, voor ons dagelijkse kost. Wij nemen graag deze gehele organisatie voor onze rekening van concepting tot het eindtraject. En als je wilt zijn wij ook op de dag zelf aanwezig om het geheel te coördineren. Dat is een perfect georganiseerd event. En doen wij dit helemaal alleen? Nee, wij hebben een rijk netwerk aan specialisten om ons heen verzameld. 

bottom of page